Saturday, June 14, 2008

Kelebihan

Ciri-ciri yang menarik di dalam pasaran tukaran mata wang asing


Kecairan:
pasaran beroperasi dalam sejumlah bekalan wang yang besar dan memberi kebebasan mutlak dalam pembukaan atau penutupan satu kedudukan dalam sebut harga pasaran semasa. Kecairan yang tinggi adalah sebuah magnet berkuasa untuk pelabur, kerana ia memberi kebebasan untuk membuka atau untuk menutup satu kedudukan pada apa saiz kedudukan sekalipun.

Tahap kecepatan:
dalam tempoh 24 jam jadual bekerja, peserta-peserta dalam pasaran tukaran mata wang asing tidak perlu menunggu untuk memberikan reaksi kepada apa-apa peristiwa khas.

Ketersediaan:
satu kelebihan untuk berdagang siang dan malam; setiap peserta pasaran tidak perlu menunggu untuk memberikan reaksi kepada apa-apa peristiwa khas.

Sistem pengaturan urusan dengan peraturan yang fleksibel:
satu kedudukan boleh dibuka untuk satu pratentu tempoh masa dalam pasaran tukaran mata wang asing, pada budi bicara pelabur, yang membolehkan untuk merancang terlebih dahulu masa satu kegiatan masa depan.

Nilai:
pasaran tukaran mata wang asing telah secara tradisional dengan sendirinya tidak mempunyai sebarang khidmat caj, kecuali untuk perbezaan antara 'bid' dan 'ask' ia itu antara penawaran dan harga permintaan atau di sebut 'spread';

Satu sebut harga yang bernilai:
dengan tahap kecairan pasaran yang tinggi, kebanyakkan jualan boleh dijalankan pada harga pasaran seragam, dengan itu membolehkannya bagi mengelakkan sebarang masalah ketidakstabilan dengan pasaran di masa hadapan dan pelaburan tukaran mata wang asing lain di mana kuantiti yang terhad mata wang yang boleh dijual dengan serentak dan pada satu harga yang sudah ditentukan;

Aliran pasaran:
pergerakkan matawang bergerak pada arah yang khusus dan boleh dijejaki untuk lebih satu tempoh masa yang panjang. Setiap mata wang tertentu mempamerkan sendiri perubahan sementara tipikalnya, di mana ia mewakilkan pengurus-pengurus pelaburan dengan peluang untuk memanipulasi dalam pasaran tukaran mata wang asing;

Margin:
kredit “'laverage' (margin) dalam sesuatu pasaran tukaran mata wang asing adalah ditentukan oleh suatu perjanjian di antara seorang pelanggan dan bank atau firma broker yang menolak untuk pasaran dan ia biasanya sama dengan 1:100. Ini bermaksud bahawa, dengan membuat $1,000 nilai dagangan, satu orang pelanggan boleh memasuki transaksi dengan kuantiti yang sama banyak dengan $100,000. Ia adalah kredit 'laverage' yang luas”, bersamaan dengan mata wang yang sangat berubah-ubah 'quotation', yang menjadikan pasaran ini amat menguntungkan. tetapi juga amat berisiko tinggi.

No comments: